Zgodnie z przepisami mam jako Sprzedawca obowiązek dostarczenia Ci Produktów zgodnych z Umową.
Jestem odpowiedzialny tylko za te braki zgodności Produktu z Umową, które istniały w chwili jego dostarczenia i ujawniły się w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili.
Nie będę też ponosić odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową, jeżeli:
- Twoje środowisko cyfrowe nie spełnia wymagań technicznych, o których poinformowałem Cię przed zawarciem Umowy (we wstępie tego dokumentu lub w opisie danego Produktu w Sklepie) albo
- nie będziesz ze mną współpracować, aby ustalić czy brak zgodności Produktu z Umową wynika z cech Twojego środowiska cyfrowego. Ważne, abyś współpracował ze mną w rozsądnym zakresie. Możesz to robić przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla Ciebie środków technicznych.
W razie niezgodności Produktu z Umową możesz skorzystać z uprawnień wynikających z ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Poniżej wskażę Ci jedynie ogólne informacje o Twoich uprawnieniach wynikających z ww. przepisów.
Jeżeli uznasz, że zakupiony Produkt jest niezgodny z Umową możesz złożyć reklamację i wskazać jedno z żądań opisanych poniżej
W pierwszej kolejności w ramach reklamacji możesz zażądać, abym doprowadził Produkt do zgodności z Umową. Mogę nie zgodzić się na Twoje żądanie tylko jeżeli jego spełnienie byłoby niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów.
Możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy w przypadku, gdy zaistnieje jedna z poniższych sytuacji:
- doprowadzenie przeze mnie do zgodności z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów, o czym powiadomiłem Cię w odpowiedzi na złożoną reklamację;
- nie doprowadziłem Produktów do zgodności z Umową zgodnie z Twoją reklamacją;
- brak zgodności Produktów z Umową występuje nadal, mimo że próbowałem doprowadzić je do zgodności z Umową;
- brak zgodności Produktów z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia Twoją rezygnację z zakupu bez konieczności uprzedniego wzywania mnie do doprowadzenia Produktów do zgodności z Umową;
- z mojego oświadczenia lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzę Produktów do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie.
Reklamację możesz przesłać pocztą elektroniczną (e-mail: aneta@liszewskamadra.pl).
Jeżeli składasz reklamację, zamieść w jej treści poniższe dane, które pozwolą na jej sprawne rozpatrzenie:
- imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail,
- opis dotyczący problemu z Produktem oraz kiedy ten problem się pojawił,
- czego oczekujesz w związku z reklamacją.
W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, poproszę Cię o jej uzupełnienie.
Złożoną przez Ciebie reklamację rozpatrzę w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania lub uzupełnienia.
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Ciebie rezultatu, możesz skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy miejscowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej,
- pomocy właściwego miejscowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów – w zależności od miejsca Twojego zamieszkania,
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Opisane w niniejszym rozdziale IV zasady obowiązują jedynie, gdy dokonujesz zakupu jako:
- Konsument, czyli osobą fizyczną, która nie prowadzi działalności gospodarczej,
- Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta, czyli osobą fizyczną, która prowadzi działalność gospodarczą, ale Umowa, na podstawie której nabywa Produkt nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, zgodnie z danymi w CEIDG.
Jeżeli jesteś przedsiębiorcą (prowadzisz działalność gospodarczą), zasady opisane w tej część nie mają zastosowania. W takim przypadku możesz powoływać się na przepisy dotyczące rękojmi wskazane w Kodeksie cywilnym.